יום ראשון, 3 ביוני 2007

שש בש מחנך?

בחלק מהזמן, בסוף השבוע, אני נוהג לשחק עם הבן הקטן שלי (בן 3, מקסים ושובב , כמו אבא שלו?) בכל מיני משחקי שולחן חינוכיים. מלבד החשיבות של לבלות זמן איכותי יחדיו, נראה לי שהמשחקים האלו תורמים הרבה לפיתוח יכולות החשיבה אצלו. אמנם אני לא מומחה בחינוך או התפתחות תהליכי קוגניציה, אבל אין לי ספק שהעובדה ששיחקתי משחקי ששבש מגיל צעיר איכשהו תרמה להתפתחות כל מיני כישורים חשיבתיים אצלי.
אני יודע בוודאות שילדים שמשחקים שחמט מגיל צעיר מפתחים הרגלי חשיבה נכונים ויכולות לצפות מהלכים מרחוק באמצעות חשיבה לוגית, ואני מניח שזה נכון גם לגבי שחקני שש בש רציניים, כאלו שמתייחסים למשחק ברצינות, משקיעים במחשבה על כל תזוזה ומסוגלים לקרוע שחקנים אחרים במארס טורקי בלי להתאמץ בכלל.

אז ברור לי שלא צריך להפוך כל משחק ששבש לבית ספר או מסגרת חינוכית, ובניגוד לשחמט, שש בש גם כיף לשחק בספונטניות, במהירות, בלי לחשוב הרבה, לזרוק את הקוביות ולהזיז את החיילים, אבל אני גם בהחלט חושב שבתקופה הקרובה אני הולך ללמד את הילד שלי לשחק שש בש, גם כדי שזה יתרום לו בצורה מסוימת וגם כדי... שיגיע מוכן לצבא
:)

רוני

אין תגובות: